Awesome People

Welcome To My Neverland, Haqita Life's On Here

Dusun oh Durian , yummmy !

Assalamualaikum ;p


Sunyi sepi tak ? sudah agak lama ye tak mengupdate blog . mana taknye , aku on pon 3 kali seminggu --> jumaat , sabtu dan ahad sahaja . hari sekolah tak boleh on ibu aku tak kasi , hek2 . hari ni aku nak bercerita pasal dusun durian kepunyaan nenek saudara aku . durian , omayayyyy sedapnya . king of fruit lah katekan .


minggu lepas , agak lamenye baru nak bercerita hahaha . tapi tak kisah lah daripada aku tak bercerita nanti korang tak tahu pulakkan . pergilah aku ke dusun durian nenek saudara aku tu dekat mantin , tak jauh sangatlaa kira-kira 20 minit sampai sebab guna highway lekas yang baru tu . setelah sampai , ayah , ibu , angah dan aku datang-datang salamlah nenek saudara dan sepupu ibu aku . diorang bukan tinggal kat situ tapi datang sekali sebab kitorang datang . dusun tu kepunyaan nenek aku , orang kaya lah katekan hehehe .


selepas itu , kitorang pon memungut buah durian . banyak tak payah nak bilang , banyak sangat susah aku nak kira . kira-kira 80 biji jugaklah kitorang dapat boleh buka kedai buah jawabnya , haha . ayah , ibu dan adik lelaki aku pungut buah durian tu . aku lain pulak kerjanya snap gambar diorang banyak-banyak . siap kena jerit lah dengan ayah aku macam orang takde kerja nak buat .

mula-mula sekali

ibu dan angah bersama durian atas kepala mereka

hasil dari aku
banyaknya , bilalah nak jatuh heh .
lembu dari dusun sebelah , hahaha -.-
dusun durian

sebenarnya besar lagi dusun ni , aku hanya tangkap gambar dekat depan dusun aje . memang best dan penat pon ade . makan durian banyak-banyak tak boleh jugak tau nanti badan menjadi hot tempered (eceh ! macam korang tak tahu pulak haha) .

bagi sesiapa nak rasa durian , jemputlah datang ke rumah . eyhh maaf silap dah habis lah pulak , pergi beli sendiri . wohoooooo ^__^

No comments:

Post a Comment